Quadrant Kindercentra
samen voor het kind Bel: 0182 689 896

Ouderportaal van Quadrant

In ons ouderportaal kun je foto’s bekijken die op de groep van je kind gemaakt zijn, het schriftje lezen, berichten van medewerkers of de manager lezen. Maar ook zelf berichten sturen en stukjes in het schriftje schrijven. Je kunt lezen hoe je kind het bij ons heeft gehad, op het moment dat het jou het beste uitkomt. Vaak staat het er al op vóórdat je je kind komt halen.

Inloggen

Inloggen op het Mijn Quadrant ouderportaal is heel eenvoudig.
Ongeveer 6 weken voor de start van de opvang, ontvang je van ons een e-mail met daarin je gebruikersnaam (mailadres) en een activatielink voor het instellen van je wachtwoord.

Nadat je een wachtwoord ingesteld hebt, kun je inloggen op het ouderportaal: https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl

OuderApp van Konnect

Je kunt ook een speciale ouderportaal app voor uw mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Zoek op OuderApp van Konnect. Nadat je de app geïnstalleerd hebt, moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het ouderportaal:

  • De URL van uw ouderportaal: vul hier het volgende in: quadrantkindercentra.ouderportaal.nl
  • De loginnaam: dit is je e-mailadres
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in (eerst instellen via bovenstaande url)

De app onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor je altijd snel toegang hebt tot de laatste foto’s, berichten en stukjes in het schriftje.

Heel veel plezier gewenst van het ouderportaal!

Wij kunnen ons voorstellen dat je niet meteen weet hoe alles werkt! Hiervoor hebben wij een handleiding.

Hieronder vind je ook antwoorden op een aantal veel gestelde vragen:

Ouderportaal Konnect

Ik wil/kan geen gebruik maken van het ouderportaal. Is dat erg?

Zonder gebruik van Konnect (via de app of url) kun je als ouder bijvoorbeeld geen extra opvang aanvragen of ruiluren inzetten (het wordt onder de juiste voorwaarden wel opgebouwd). In overleg zou dit wel op de locatie gedaan kunnen worden.

Ook zie je geen foto’s van je kind tijdens de opvang en mis je berichten vanuit de groep.

Waar kan ik mijn facturen, jaaropgaven en plaatsingsovereenkomsten vinden?

Documenten zoals facturen, jaaropgaven en overeenkomsten staan in het ouderportaal. Je vindt ze onder de knop Account > Documenten & jaaropgaven.

Let op: alleen de ouder die bij ons in het systeem als ouder 1 staat, kan de documenten inzien. De andere ouder (ouder 2) kan helaas de documenten niet zien. Op dit moment kan dit ook helaas technisch gezien niet mogelijk gemaakt worden

Ik heb de Konnect app net gedownload, maar ik zie geen dagboek onder ‘mijn kind’. Hoe kan ik dit zichtbaar krijgen?

Je kunt het dagboek nog niet zien, omdat de groep als eerste een dagboek bericht moet aanmaken. Daarna is deze voor ouder ook zichtbaar en kun je er ook in schrijven.

Ik krijg de app niet geïnstalleerd.

Heb je de juiste app opgezocht in de App Store (iPhone of iPad) of in Google Play (Android telefoons)?

De juiste naam is: OuderApp van Konnect. Je herkent het aan het oranje spreekballonnetje met daarin een ‘ouder met kind’.

De opgegeven URL doet het niet

Zorg dat je de browser van Google Chrome gebruikt. Internet Explorer doet het wel, maar niet goed. Dan kan het zijn dat de link het niet doet.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

Ik heb geen mail gekregen om mijn account aan te maken.

Het kan zijn dat de mail door de spamfilter is tegen gehouden. Kijk in je map ‘ongewenste e-mail’ of de mail daarin staat.

Is dat niet het geval? Dan kan het zijn dat je bij ons onder een ander e-mailadres (van partner) een account hebt. Probeer dan dat e-mailadres.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Klik op wachtwoord vergeten.

Vul bij de gebruikersnaam je e-mailadres in waarmee je bij ons ingeschreven staat. Check of dit wel de juiste. Het kan zijn dat het e-mailadres van je partner als hoofd e-mailadres is ingesteld.

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

Het lukt niet om extra opvang aanvragen. Waar ligt dit aan?

  • Extra opvang kun je maximaal 28 tot 4 dagen van tevoren aanvragen. Binnen de 4 dagen voor de aan te vragen opvang kun je deze alleen via de medewerkers van de groep van je kind aanvragen. Langer dan 28 dagen van tevoren is opvang aanvragen niet mogelijk.
  • Het kan ook zijn dat je kind met de taxi gebracht wordt. Je kunt dan ook alleen extra opvang aanvragen via de medewerkers op de groep.
  • Extra opvang aanvragen voor een studiedag of schoolsluitingsdag kan ook niet via de app. Vraag deze dag aan bij de medewerkers op de groep.
  • Inzet van ruiluren op een studie- of schoolsluitingsdag is om technische redenen niet mogelijk.

Waar vind ik het Welkomboekje?

Hier:

Ik heb mijn kind afwezig gemeld, maar ik wil toch dat mijn kind die dag naar de opvang gaat. Hoe regel ik dit?

Je kunt een afwezigheidsmelding van je kind niet ongedaan maken. Je kunt wel een nieuwe aanvraag indienen voor deze dag. Als dit binnen 4 dagen voor de betreffende datum is, dan doe je dit via de medewerkers van de groep, is het 28 tot 4 dagen van tevoren dan kun je dit zelf via de app.

Je kunt eventueel de opgebouwde uren voor de ruilservice van die dag weer inzetten voor de aanvraag. Mocht je die al gebruikt hebben en verder geen andere uren meer hebben, dan kan het alleen door de dag op rekening aan te vragen. De medewerkers moeten beoordelen of de aanvraag goedgekeurd kan worden. Door de afwezigheidsmelding kan het namelijk zijn dat het plekje inmiddels is opgevuld door een ander kind. In dat geval wordt de aanvraag afgekeurd (of eventueel op een wachtlijst gezet) en kan je kind niet komen.

De wijziging in mijn plaatsing zie ik niet terug in mijn ouderportaal. Hoe kan dit?

Een wijziging in een plaatsing is altijd pas de volgende dag zichtbaar. Deze gegevens worden ’s nachts in een batch verwerkt.

Ik heb extra opvang afgenomen op rekening. Wanneer krijg ik daar de factuur van?

Extra opvang op rekening wordt altijd achteraf gefactureerd. Dus dat betekent dat je rond de 10e van de daarop volgende maand deze extra opvang op je factuur terug ziet.

Mijn kind zit niet meer op de opvang. Kan ik nog in het ouderportaal voor foto’s en documenten?

Ja, dat kan. Foto’s en het dagboek kun je tot uiterlijk 8 weken na de einddatum van de plaatsing nog downloaden. Daarna is er geen toegang meer tot de foto’s en het dagboek. Voor documenten zoals de facturen en jaaropgaven heb je nog 24 maanden toegang. Daarna zijn deze documenten niet meer in te zien of te downloaden. Zorg dus dat je op tijd alles download vanuit het ouderportaal.

Mijn gegevens zijn gewijzigd, kan ik dit in het ouderportaal aanpassen?

Wijzigingen zoals adres, telefoonnummer en dergelijke kun je alleen wijzigen door deze door te geven aan de Klantenservice via info@quadrantkindercentra.nl. De gegevens worden verwerkt en zijn de volgende dag zichtbaar in het ouderportaal.

Ruilservice

Waarom heb ik geen ruiluren ontvangen?

  • Het kind is te laat afgemeld, je bouwt alleen ruiluren op als de afwezigheid voor een bepaalde tijd is gemeld
    Dagopvang voor 8.00 uur
    Peutergroep voor 8.30 uur
    VSO voor 8.00 uur
    BSO voor start van de opvang
  • Het kind is gedurende de dag naar huis gegaan of opgehaald (hiervoor krijg je geen ruiluren)
  • Ouders met Qflexibel krijgen GEEN ruiluren

Hoe en hoeveel ruiluren kan ik opbouwen?

  • Je bouwt ruiluren op als je je kind voor een bepaalde tijd afmeldt
    Dagopvang voor 8.00 uur
    Peutergroep voor 8.30 uur
    VSO voor 8.00 uur
    BSO voor start van de opvang
  • Ouders met Qflexibel krijgen GEEN ruiluren

Ik kan geen ruiluren gebruiken voor aanvraag van extra opvang. Hoe kan dit?

  • Heb je een schoolwekencontract (bso of kdv) en je hebt ruiluren opgebouwd op schooldagen? Dan kun je deze niet inzetten voor extra opvang in een schoolvakantie. Als je een schoolwekencontract hebt, kun je opgebouwde ruiluren alleen inzetten op schooldagen (dus niet tijdens door Rijksoverheid vastgestelde schoolvakanties). Als je een 52-wekencontract (bso of kdv) hebt, dan kun je ruiluren zowel tijdens schooldagen als vakantiedagen inzetten.
  • Je ruiluren zijn verlopen. De uren in de ruilservice zijn vanaf het moment van afmelden (max 28 dagen van tevoren) tot 28 dagen na de afgemelde dag geldig. Daarna vervallen deze automatisch.

Ik heb extra opvang op rekening aangevraagd i.p.v. met ruiluren. Kan ik dit aanpassen?

Nee, dit is helaas niet aan te passen. Als de aanvraag nog niet goedgekeurd is, kun je zelf de aanvraag annuleren en dan de aanvraag er opnieuw inzetten met de juiste betalingsmethode.

Ik heb mijn overeenkomst opgezegd, kan ik de waarde van mijn overgebleven ruiluren in mindering op mijn factuur krijgen?

Nee, de ruiluren zijn niet op een factuur te verrekenen. De ruilservice is alleen inzetbaar voor aanvraag van extra opvang binnen de duur van de plaatsingsovereenkomst. Eventueel overgebleven ruiluren komen na beëindiging van de overeenkomst te vervallen.

Hoelang zijn mijn ruiluren geldig?

De ruiluren zijn vanaf moment van afwezig melden voor de betreffende dag tot 28 dagen na de afgemelde dag geldig. Je kunt maximaal 28 dagen van tevoren afwezig melden, behalve voor een dag in een door Rijksoverheid erkende vakantie, dan is het 120 dagen van tevoren.

Ik heb nog uren voor de ruilservice, maar ik kan het niet gebruiken voor een aanvraag voor extra opvang. Waarom niet?

Er kunnen verschillende redenen zijn:

  • De periode waarin extra opvang aangevraagd kan worden is 28 tot 4 dagen voor de aan te vragen dag. Als je eerder of later wilt aanvragen kan dit niet. Binnen 4 dagen voor de aan te vragen dag kan het alleen via de medewerker van de locatie. Eerder aanvragen dan 28 dagen is niet mogelijk.
  • Het kan zijn dat de aan te vragen dag na de verloopdatum van je ruiluren valt. Bijv. je ruiluren zijn geldig tot 1 april en je wilt op 20 maart een aanvraag doen voor extra opvang op 4 april. Dit kan niet. Je kunt de ruiluren dan alleen inzetten voor extra opvang die plaatsvindt voor 1 april. Na 1 april komen je ruiluren te vervallen als je deze niet hebt ingezet.
  • Het kan zijn dat je ruiluren zijn opgebouwd op een schooldag (bijv. als je een schoolwekencontract hebt) is, en je wilt die inzetten voor een aanvraag op een vakantiedag. Dit is niet mogelijk. Deze ruiluren zijn ook alleen maar weer inzetbaar op een schooldag.
  • Het kan zijn dat je ruiluren hebt voor bso en dat je dit voor vso wilt inzetten. Dit is niet mogelijk. Opbouw van ruiluren van de verschillende opvangsoorten zitten in aparte ‘potjes’. Dit betekent dat ruiluren die zijn opgebouwd in vso ook alleen maar weer ingezet kunnen worden voor extra opvang vso. En dit geldt zo voor elke opvangsoort.

Kan ik extra opvang aanvragen als ik niet genoeg ruiluren heb?

Ja, je kunt, als je dat hebt, ruiluren van meerdere dagen inzetten voor 1 dagdeel.

Mijn aanvraag voor opvang is nog niet goedgekeurd, maar er zijn wel ruiluren afgeschreven

Dit klopt. Op het moment dat de aanvraag wordt ingediend en als betalingsmethode ‘Afwezig op – uren’ is gebruikt, dan wordt dit direct van de ruiluren afgeschreven. Wanneer de aanvraag toch wordt afgekeurd, worden de uren terug gezet.

Qflexibel

Mijn Qflexibel tegoed is op. Kan ik nieuwe bestellen?

Ja, dat kan op twee manieren:

1. Tot uiterlijk 1 juli kun je je tegoed laten ophogen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Let wel op: alle tegoeden die je inkoopt en niet verbruikt, worden niet vergoed.
2. Bij het aanvragen van een Q-blok maak je gebruik van de betaalmethode ‘in rekening brengen op factuur’. Deze worden dan maandelijks achteraf gefactureerd (bovenop het maandelijks bedrag dat je voor je tegoed betaalt). De extra uren worden de maand erna in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur.

Ik heb Qflexibel, waarom is het factuurbedrag zo laag?

Wij hebben het bedrag voor Qflexibel op het minimum aantal uren gezet. Dat bedrag wordt vooruit gefactureerd. Wanneer je meer uren nodig hebt, dan worden deze uren achteraf (de maand erna) gefactureerd.

Ik heb eind van het jaar nog Qflexibel tegoed over. Krijg ik dit terug betaald?

De uren die je ingekocht en niet verbruikt hebt, vervallen automatisch per 1 januari van het nieuwe jaar. De niet-verbruikte uren worden niet terugbetaald aan ouder.

Kan ik een aangevraagd Q-blok annuleren?

Ja, dat kan. Ga in het ouderportaal naar Aanvragenoverzicht (via Agenda), open de aanvraag en klik op Aanvraag annuleren.
Je kunt een ingepland Q-blok tot 10 dagen van te voren annuleren.

Ik krijg geen ruiluren bij het afmelden van Qflexibel. Klopt dit?

Ja, dat klopt. Bij op tijd afmelden worden de uren weer bij het Qflexibeltegoed gevoegd.

Ik wil mijn opvang opzeggen. Ben ik nu mijn tegoed kwijt?

Als je opzegt, wordt de maandelijkse betaling voor je tegoed per beëindigingsdatum (per hele kalendermaand) stop gezet. Er wordt bekeken hoeveel uren je hebt ingekocht tijdens de overeenkomst. Indien dit niet overeenkomt met het aantal uren tegoed dat je hebt ingekocht (meer of minder dan het tegoed), dan ontvang je voor deze uren nog een factuur.

Er wordt jaarlijks een minimale afname voor Qflexibel-uren gehanteerd. Deze wordt teruggerekend naar 12 gelijke maandelijkse uren/bedragen en vervolgens gefactureerd over het aantal maanden waarover het contract loopt.

Ik heb niet voldoende flexibel tegoed om een aanvraag te doen. Hoe los ik dit op?

Je kunt een gecombineerde betaling doen. Je kunt bij ‘Betaling’ bij dag aanvragen kiezen voor zowel uren uit uren flexibele opvang als op rekening.

Let op: je kunt geen ruiluren inzetten voor de aanvraag van flexibele opvang, ook niet als gecombineerde betaling.

BSO vakantiecontract

Ik wil een vakantiecontract voor 2023. Hoe regel ik dat?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@quadrantkindercentra.nl of vul het formulier om een vakantiecontract af te sluiten in. Deze vind je hier.

Ik heb niet voldoende flexibel tegoed om een aanvraag te doen. Hoe los ik dit op?

Je kunt een gecombineerde betaling doen. Je kunt bij ‘Betaling’ bij dag aanvragen kiezen voor zowel uren uit uren flexibele opvang als op rekening.

Let op: je kunt geen ruiluren inzetten voor de aanvraag van flexibele opvang, ook niet als gecombineerde betaling.

Studie-/schoolsluitingsdagen

Via het ouderportaal lukt het me niet om opvang aan te vragen voor een studie-/schoolsluitingsdag. Hoe kan ik dit nu doen?

Opvang op studiedagen/schoolsluitingsdagen aanvragen via het ouderportaal is nog niet mogelijk. Je kunt op de intekenlijst op de locatie de opvang voor deze dag(en) aanvragen.

Hoe kan ik ruiluren inzetten voor studie-/schoolsluitingsdagen?

Dat is op dit moment om technische redenen niet mogelijk. Opvanguren die je afneemt op een studiedag/schoolsluitingsdag worden altijd achteraf gefactureerd. Hiervoor moet getekend worden op de locatie. Indien je een 52-wekencontract hebt en de studiedag/schoolsluitingsdag valt op de weekdag van je contract, dan is de opvang inclusief.