Quadrant Kindercentra
samen voor het kind Bel: 0182 689 896

Manager bedrijfsvoering

Quadrant werkt nauw samen met partners binnen het sociale en maatschappelijke domein en zet als hoofdbeweging in op de samenwerking met onderwijs ten behoeve van het vormen van kindcentra. Dit vraagt om een innovatieve, wendbare organisatie waarbij vernieuwing en flexibiliteit hand in hand gaan met een goede beheers kracht (borging in strategie, mensen en processen).

De manager bedrijfsvoering die we zoeken is verantwoordelijk voor de integrale bedrijfsvoering en daarmee voor de afdelingen huisvesting, facilitaire zaken/inkoop, ICT, HR en Financiën. Je maakt onderdeel uit van het management team van de organisatie.

Quadrant Kindercentra is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie met ruim 55 locaties en actief in zes gemeenten in Gouda en omstreken. Wij richten ons op de ontwikkeling van kinderen van 0 – 13 jaar. Door het aanbieden van kinderdagopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang. We doen dat op alle fronten duurzaam.

Wat ga je doen?

Bedrijfsvoering gaat hand in hand gaat met de inhoud; het primaire proces. Om de strategische inhoudelijke doelen te realiseren is het een must dat de bedrijfsvoering optimaal functioneert en een stabiele basis van de organisatie vormt. De manager Bedrijfsvoering heeft tot taak hiervoor te zorgen.

Dat betekent dat je op een effectieve en efficiënte manier je doelen weet te bereiken in het licht van risico’s en onzekerheden.

Je zorgt voor informatievoorziening aan het MT, Raad van Toezicht, de Ondernemingsraad en de Centrale Oudercommissie. De manager Bedrijfsvoering doet dat op een manier zodat de organisatie wendbaar is en de groei volledig ondersteund wordt.

Op gebied van ICT en Financiën zijn stappen nodig om Quadrant klaar te maken voor de toekomst. Dit vraagt om strategische oplossingen. Voor huisvesting en inkoop dient een strategisch plan te worden opgezet waarin het mogelijk maken van groei en duurzaamheid de boventoon voeren.

Om al deze thema’s aan elkaar te verbinden en continu de koppeling te maken met het primair proces en alle externe ontwikkelingen is goed anticiperen, monitoren en informatie uitwisselen essentieel.

Een uitdagende opdracht omdat de kinderopvang in ontwikkeling is. Dat vergt continu schakelen op groei (en krimp), nieuwe regelgeving, wachtlijsten en arbeidsmarktkrapte.

Vanuit de positie van manager Bedrijfsvoering ondersteun je de directeur-bestuurder en het MT bij de strategie-, bedrijfs- en marktontwikkeling.

Je bent direct verantwoordelijk voor de afdelingen:

  • Financiën
  • HR
  • Huisvesting
  • ICT
  • Facilitaire zaken en inkoop

Wie zoeken we?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding en brede bedrijfsmatige kennis.
  • Je hebt aantoonbare en ruime ervaring met het aansturen van complexe veranderingen, systemen en processen en het leggen van de verbinding tussen het primair proces en bedrijfsvoering.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring opgedaan in organisaties waar klantgerichtheid van belang is.
  • Op ICT gebied heb je kennis van de implementatie en doorontwikkeling van nieuwe systemen.
  • Je hebt kennis van vastgoed op strategisch en tactisch niveau en adviseert de directeur-bestuurder op gebied van acquisitie (aankoop en huur).
  • Je kunt kritische vragen stellen over financiële kwesties en meedenken hoe je zoveel mogelijk rendement maakt met behoud van kwaliteit.
  • Je kijkt breder dan je eigen vakgebied, ziet altijd de samenhang der dingen en je brengt de risico’s goed in kaart.
  • Uiteraard breng je focus aan, houd je overzicht en ben je organisatorisch sterk.
  • Je kunt mensen meenemen en creëert draagvlak voor complexe veranderingen. Je doet dat op ontspannen wijze, met humor en relativeringsvermogen.

Kortom, je bent een (strategisch) specialist op bedrijfsvoering, een innovatieve bruggenbouwer en een betrouwbare en kritische sparring partner voor de directeur-bestuurder.

Solliciteren

Wil je informatie over onze organisatie? Kijk dan even rond op onze website.

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Johanna Besteman, directeur-bestuurder via 06-21620909.

Je sollicitatiebrief met CV kun je voor 15 maart mailen naar sollicitatie@quadrantkindercentra.nl t.a.v. Tanya Willems.

Gesprekken vinden plaats op 20 maart 2023 en eventuele vervolggesprekken op 23 maart 2023.

  • Een jaarcontract met de intentie om het daarna om te zetten in onbepaalde tijd.
  • Een marktconform salaris gebaseerd op kennis, ervaring en opleiding conform CAO Kinderopvang (schaal 13).
  • Een inhoudelijke uitdaging met veel verantwoordelijkheid, waarin je gaat “bouwen” en grote mate van eigen inbreng/invulling hebt.
  • Open bedrijfscultuur.
  • Mogelijkheid deels thuis te werken.
  • Korting bij opvang van eigen kinderen bij Quadrant.
  • Werkgeversbijdrage sport.
  • Plaats Gouda
  • Uren 32-36 uur
  • Vanaf In overleg
  • Opleiding HBO

Direct Solliciteren

Stuur je motivatie en CV in een Word of PDF bestand naar sollicitatie@quadrantkindercentra.nl.

Solliciteer direct

Deel deze vacature!

  • Facebook
  • Linkedin
  • Mail

Ook werken bij Quadrant? Bekijk hier alle vacatures