Quadrant Kindercentra
samen voor het kind Bel: 0182 689 896

FAQ’s Konnect ouderportaal

Sinds oktober hebben we een nieuw ouderportaal. Dat is wel even wennen.

Hieronder verzamelen we alle vragen die we krijgen van zowel medewerkers als van ouders. Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten (info@quadrantkindercentra.nl), dan zetten we die er mét antwoord bij!

Heel veel plezier gewenst van het nieuwe ouderportaal.

Vragen van medewerkers

Hoe kunnen ouders inloggen?

Ouder kunnen eenvoudig inloggen op het Mijn Quadrant ouderportaal.
Zij ontvangen van ons een e-mail met daarin de gebruikersnaam (mailadres) en een activatielink voor het instellen van het wachtwoord.

Nadat ze een wachtwoord ingesteld hebben, kunnen ze inloggen op het ouderportaal: https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (niet afsluiten met een /, die wordt soms toegevoegd bij het kopiëren)

OuderApp van Konnect

Ouders kunnen ook een speciale ouderportaal app voor de mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Zoek op OuderApp van Konnect. Nadat de app geïnstalleerd is, voeren ze drie gegevens in om via de app toegang te krijgen tot het ouderportaal:

  • De URL van ons ouderportaal: vul hier het volgende in: quadrantkindercentra.ouderportaal.nl
  • De loginnaam: e-mailadres
  • Wachtwoord: vul hier het wachtwoord in (eerst instellen via bovenstaande url)

De app onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord.

Ouder krijgt na aanklikken ‘wachtwoord vergeten’ geen mail. Wat kan er aan de hand zijn?

Op de groep:
Wanneer in Flexkids 2 e-mailadressen bij één ouder staan, pakt hij één van de twee e-mailadressen. Ouder kan het andere e-mailadres proberen.

Mocht dat nog niet werken, neem dan contact op met klantenservice: 0182 -689 896

Voor klantenservice:
Haal het ‘verkeerde’ e-mailadres bij de ouder in Flexkids weg en forceer vervolgens de import. Konnect zal dan het juiste e-mailadres ophalen en automatisch een account hiervoor aanmaken en een mail met de gegevens naar het e-mailadres sturen.

Als het e-mailadres toch bij de ouder moeten blijven staan, kun je na de ‘wissel’ het e-mailadres weer terugzetten, want dan is het nieuwe account al aangemaakt.

Als de ouder nog geen e-mail met activatielink heeft ontvangen, dan kun je zelf de link sturen:

  • Ga bovenin naar Beheer en selecteer Beheer kinderen en plaatsingen
  • Selecteer links bovenin de juiste vestiging en zoek vervolgens het kind op
  • Klik achter het kind op Acties en vervolgens Details
  • Ga naar het tabblad Ouders
  • Klik onder aan de ouderkaart op Acties en dan Nieuw wachtwoord verzenden (je kunt dit eventueel voor beide ouders doen als zij beide een mailadres hebben)
  • Zie je geen mailadres of bij beide ouders dezelfde check dan in Flexkids hoe het staat en pas dit eventueel daar aan. Let op: Konnect verwerkt in de nacht de nieuwe gegevens en dus kun je na een aanpassing pas de volgende dag een nieuw wachtwoord verzenden.
  • Bij het kopje voorwaarden geaccepteerd kun je zien of ouder het account al heeft geactiveerd, deze staat dan op Ja met een datum erachter

Hoe vraag ik een opvangdag aan voor ouder?

  • Selecteer links bovenin de juiste groep
  • Ga naar het tabblad aanwezigheidslijst
  • Ga links in het scherm onder Planning wijzigen naar Dag aanvragen (soms moet je eerst op Ontgrendelen klikken)
  • Selecteer het kind
  • Selecteer de Groep, datum en het extra dagdeel wat je wilt aanvragen
  • Selecteer bij betaling de opgebouwde ruiluren. Als die er niet zijn selecteer dan ‘Berekenen op factuur’.
  • Voeg eventueel opmerkingen toe
  • Klik op aanbieden ter goedkeuring
  • Vervolgens ga je de aanvraag nog verwerken, zie hiervoor de FAQ Goedkeuren/afkeuren aanvraag (let op: sla deze stap niet over want anders gebeurt er niks met de aanvraag)

Bij een incidentele vakantiedag selecteer je Extra vakantiedag BSO.

Bij een vakantiedag uit een vakantiecontract selecteer je Vakantiedagen BSO (RP). Deze dag wordt dan betaald uit het tegoed.

Goedkeuren/afkeuren aanvragen

  • Kijk dagelijks of er nieuwe aanvragen zijn voor jouw locatie
  • Ga bovenin naar Mijn Groep en selecteer Goedkeuren aanvragen
  • In dit selectiescherm kun je eigenlijk alle selecties maken die je wilt zien, bijvoorbeeld op kind, op groep, op locatie, op datum maar ook reeds behandelde en afgekeurde aanvragen
  • Na de selectie klik je op Zoeken en zie je openstaande aanvragen
  • Achter de aanvraag staat een groen vakje waarmee je de aanvraag kunt openen > rechts bovenin is een drop down menu waar je kunt goedkeuren, afkeuren en verwijderen
  • Je kunt in de lijst met aanvragen ook een vinkje zetten voor de betreffende aanvraag, links bovenin kun je dan onder Acties ook goedkeuren of afkeuren (door deze aan te vinken, kun je er meerdere tegelijk doen)

Let op: aanvragen voor Qflexibel worden in behandeling genomen door de planner!

Ruiluren bekijken en handmatig toevoegen

Voor seniors, managers en klantenservice:

  • Ga bovenin naar Beheer en selecteer Beheer kinderen en plaatsingen
  • Selecteer links bovenin de juiste vestiging en zoek vervolgens het kind op
  • Klik achter het kind op Acties en vervolgens Details
  • Ga naar het tabblad Tegoeden en klik op bekijk hier de ruiluren

Indien je eventueel handmatig ruiluren wilt toevoegen:

  • Ga links op de pagina bij Acties naar Tegoed toevoegen
  • Vul het invulscherm in (tegoed is 120 dagen geldig)
  • LET OP: soms krijgt een ouder geen ruiluren meer omdat het maximum aantal uren al is bereikt

Een kind staat niet op de aanwezigheidslijst

  • Selecteer links bovenin de juiste groep
  • Ga naar tabblad aanwezigheidslijst en selecteer de datum waarop je aanwezigheid wilt zien (je kunt ook terugkijken in het verleden)
  • Klik links op de pagina bij Acties op Planning verversen (soms moet je eerst op ‘ontgrendelen’ klikken)

Waarom zijn er geen ruiluren opgebouwd?

  • Het kind is te laat afgemeld, ouder bouwt alleen ruiluren op als de afwezigheid voor een bepaalde tijd is gemeld
    KDV voor 8.00 uur
    PG voor 8.30 uur
    VSO voor 8.00 uur
    BSO voor start van de opvang
  • Het kind is gedurende de dag naar huis gegaan of opgehaald (hiervoor krijg je geen ruiluren)
  • Het maximum aantal ruiluren is al bereikt
    KDV: 33 uur
    PG: 12 uur
    VSO: 5 uur
    BSO: schoolweken 12 uur; 52-weken 22 uur
  • Ouders met Qflexibel krijgen GEEN ruiluren

Hoe vragen ouders opvang voor studiedagen aan?

Helaas is dit nog niet mogelijk in onze ouderapp.
Dit gaat dus nog op de ouderwetse manier: ouders schrijven zich op de locatie in via de lijst. Hiervoor tekenen ze. Vervolgens gaan de lijsten naar klantenservice die de opvang in het systeem zet.

Let op: ruiluren kunnen niet worden ingezet voor studiedagen. Deze dagen gaan altijd op rekening!

Vragen van ouders:

Ouderportaal Konnect

Ik wil/kan geen gebruik maken van het ouderportaal. Is dat erg?

Zonder gebruik van Konnect (via de app of url) kun je als ouder bijvoorbeeld geen extra opvang aanvragen of ruiluren inzetten (het wordt onder de juiste voorwaarden wel opgebouwd). In overleg zou dit wel op de locatie gedaan kunnen worden.

Ook zie je geen foto’s van je kind tijdens de opvang en mis je berichten vanuit de groep.

Waar kan ik mijn facturen, jaaropgaven en plaatsingsovereenkomsten vinden?

Documenten zoals facturen, jaaropgaven en overeenkomsten staan in het ouderportaal. Je vindt ze onder de knop Account > Documenten & jaaropgaven.

Let op: alleen de ouder die bij ons in het systeem als ouder 1 staat, kan de documenten inzien. De andere ouder (ouder 2) kan helaas de documenten niet zien. Op dit moment kan dit ook helaas technisch gezien niet mogelijk gemaakt worden

Ik heb de Konnect app net gedownload, maar ik zie geen dagboek onder ‘mijn kind’. Hoe kan ik dit zichtbaar krijgen?

Je kunt het dagboek nog niet zien, omdat de groep als eerste een dagboek bericht moet aanmaken. Daarna is deze voor ouder ook zichtbaar en kun je er ook in schrijven.

Ik krijg de app niet geïnstalleerd.

Heb je de juiste app opgezocht in de App Store (iPhone of iPad) of in Google Play (Android telefoons)?

De juiste naam is: OuderApp van Konnect. Je herkent het aan het oranje spreekballonnetje met daarin een ‘ouder met kind’.

De opgegeven URL doet het niet

Zorg dat je de browser van Google Chrome gebruikt. Internet Explorer doet het wel, maar niet goed. Dan kan het zijn dat de link het niet doet.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

Ik heb geen mail gekregen om mijn account aan te maken.

Het kan zijn dat de mail door de spamfilter is tegen gehouden. Kijk in je map ‘ongewenste e-mail’ of de mail daarin staat.

Is dat niet het geval? Dan kan het zijn dat je bij ons onder een ander e-mailadres (van partner) een account hebt. Probeer dan dat e-mailadres.

Ga naar de URL https://quadrantkindercentra.ouderportaal.nl (zonder / op het eind, die wordt soms na het kopiëren van de URL toegevoegd)

Klik op wachtwoord vergeten.

Vul bij de gebruikersnaam je e-mailadres in waarmee je bij ons ingeschreven staat. Check of dit wel de juiste. Het kan zijn dat het e-mailadres van je partner als hoofd e-mailadres is ingesteld.

Lukt het nog niet, dan kun je contact opnemen met klantenservice via 0182 – 689 896 of info@quadrantkindercentra.nl

Het lukt niet om extra opvang aanvragen. Waar ligt dit aan?

  • Extra opvang kun je maximaal 30 tot 4 dagen van tevoren aanvragen. Binnen de 4 dagen voor de aan te vragen opvang kun je deze alleen via de medewerkers van de groep van je kind aanvragen. Langer dan 30 dagen van tevoren is opvang aanvragen niet mogelijk.
  • Het kan ook zijn dat je kind met de taxi gebracht wordt. Je kunt dan ook alleen extra opvang aanvragen via de medewerkers op de groep.
  • Extra opvang aanvragen voor een studiedag of schoolsluitingsdag kan ook niet via de app. Vraag deze dag aan bij de medewerkers op de groep.
  • Inzet van ruiluren op een studie- of schoolsluitingsdag is om technische redenen niet mogelijk.

Waar vind ik het Welkomboekje?

Hier:

Ik heb mijn kind afwezig gemeld, maar ik wil toch dat mijn kind die dag naar de opvang gaat. Hoe regel ik dit?

Je kunt een afwezigheidsmelding van je kind niet ongedaan maken. Je kunt wel een nieuwe aanvraag indienen voor deze dag. Als dit binnen 4 dagen voor de betreffende datum is, dan doe je dit via de medewerkers van de groep, is het 30 tot 4 dagen van tevoren dan kun je dit zelf via de app.

Je kunt eventueel de opgebouwde uren voor de ruilservice van die dag weer inzetten voor de aanvraag. Mocht je die al gebruikt hebben en verder geen andere uren meer hebben, dan kan het alleen door de dag op rekening aan te vragen. De medewerkers moeten beoordelen of de aanvraag goedgekeurd kan worden. Door de afwezigheidsmelding kan het namelijk zijn dat het plekje inmiddels is opgevuld door een ander kind. In dat geval wordt de aanvraag afgekeurd (of eventueel op een wachtlijst gezet) en kan je kind niet komen.

De wijziging in mijn plaatsing zie ik niet terug in mijn ouderportaal. Hoe kan dit?

Een wijziging in een plaatsing is altijd pas de volgende dag zichtbaar. Deze gegevens worden ’s nachts in een batch verwerkt.

Ik heb extra opvang afgenomen op rekening. Wanneer krijg ik daar de factuur van?

Extra opvang op rekening wordt altijd achteraf gefactureerd. Dus dat betekent dat je rond de 10e van de daarop volgende maand deze extra opvang op je factuur terug ziet.

Mijn kind zit niet meer op de opvang. Kan ik nog in het ouderportaal voor foto’s en documenten?

Ja, dat kan. Foto’s en het dagboek kun je tot uiterlijk 8 weken na de einddatum van de plaatsing nog downloaden. Daarna is er geen toegang meer tot de foto’s en het dagboek. Voor documenten zoals de facturen en jaaropgaven heb je nog 24 maanden toegang. Daarna zijn deze documenten niet meer in te zien of te downloaden. Zorg dus dat je op tijd alles download vanuit het ouderportaal.

Mijn gegevens zijn gewijzigd, kan ik dit in het ouderportaal aanpassen?

Wijzigingen zoals adres, telefoonnummer en dergelijke kun je alleen wijzigen door deze door te geven aan de Klantenservice via info@quadrantkindercentra.nl. De gegevens worden verwerkt en zijn de volgende dag zichtbaar in het ouderportaal.

Qflexibel

Mijn Qflexibel tegoed is op. Kan ik nieuwe bestellen?

Ja, dat kan op twee manieren:

1. Tot uiterlijk 1 juli kun je je tegoed laten ophogen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Let wel op: alle tegoeden die je inkoopt en niet verbruikt, worden niet vergoed.
2. Bij het aanvragen van een Q-blok maak je gebruik van de betaalmethode ‘in rekening brengen op factuur’. Deze worden dan maandelijks achteraf gefactureerd (bovenop het maandelijks bedrag dat je voor je tegoed betaalt). De extra uren worden de maand erna in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur.

Ik heb Qflexibel, waarom is het factuurbedrag zo laag?

Wij hebben het bedrag voor Qflexibel op het minimum aantal uren gezet. Dat bedrag wordt vooruit gefactureerd. Wanneer je meer uren nodig hebt, dan worden deze uren achteraf (de maand erna) gefactureerd.

Ik heb eind van het jaar nog Qflexibel tegoed over. Krijg ik dit terug betaald?

De uren die je ingekocht en niet verbruikt hebt, vervallen automatisch per 1 januari van het nieuwe jaar. De niet-verbruikte uren worden niet terugbetaald aan ouder.

Kan ik een aangevraagd Q-blok annuleren?

Ja, dat kan. Ga in het ouderportaal naar Aanvragenoverzicht (via Agenda), open de aanvraag en klik op Aanvraag annuleren.
Je kunt een ingepland Q-blok tot 10 dagen van te voren annuleren.

Ik krijg geen ruiluren bij het afmelden van Qflexibel. Klopt dit?

Ja, dat klopt. Bij op tijd afmelden worden de uren weer bij het Qflexibeltegoed gevoegd.

Ik wil mijn opvang opzeggen. Ben ik nu mijn tegoed kwijt?

Als je opzegt, wordt de maandelijkse betaling voor je tegoed per beëindigingsdatum (per hele kalendermaand) stop gezet. Er wordt bekeken hoeveel uren je hebt ingekocht tijdens de overeenkomst. Indien dit niet overeenkomt met het aantal uren tegoed dat je hebt ingekocht (meer of minder dan het tegoed), dan ontvang je voor deze uren nog een factuur.

Er wordt jaarlijks een minimale afname voor Qflexibel-uren gehanteerd. Deze wordt teruggerekend naar 12 gelijke maandelijkse uren/bedragen en vervolgens gefactureerd over het aantal maanden waarover het contract loopt.

Ik heb niet voldoende flexibel tegoed om een aanvraag te doen. Hoe los ik dit op?

Je kunt een gecombineerde betaling doen. Je kunt bij ‘Betaling’ bij dag aanvragen kiezen voor zowel uren uit uren flexibele opvang als op rekening.

Let op: je kunt geen ruiluren inzetten voor de aanvraag van flexibele opvang, ook niet als gecombineerde betaling.

BSO vakantiecontract

Ik wil een vakantiecontract voor 2022. Hoe regel ik dat?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via info@quadrantkindercentra.nl of vul het formulier om een vakantiecontract af te sluiten in. Deze vind je hier.

Ik heb niet voldoende flexibel tegoed om een aanvraag te doen. Hoe los ik dit op?

Je kunt een gecombineerde betaling doen. Je kunt bij ‘Betaling’ bij dag aanvragen kiezen voor zowel uren uit uren flexibele opvang als op rekening.

Let op: je kunt geen ruiluren inzetten voor de aanvraag van flexibele opvang, ook niet als gecombineerde betaling.

Studie-/schoolsluitingsdagen

Via het ouderportaal lukt het me niet om opvang aan te vragen voor een studie-/schoolsluitingsdag. Hoe kan ik dit nu doen?

Opvang op studiedagen/schoolsluitingsdagen aanvragen via het ouderportaal is nog niet mogelijk. Je kunt op de intekenlijst op de locatie de opvang voor deze dag(en) aanvragen.

Hoe kan ik ruiluren inzetten voor studie-/schoolsluitingsdagen?

Dat is op dit moment om technische redenen niet mogelijk. Opvanguren die je afneemt op een studiedag/schoolsluitingsdag worden altijd achteraf gefactureerd. Hiervoor moet getekend worden op de locatie. Indien je een 52-wekencontract hebt en de studiedag/schoolsluitingsdag valt op de weekdag van je contract, dan is de opvang inclusief.

Meer info

http://www.quadrantkindercentra.nl/konnect-uitgelicht

http://www.quadrantkindercentra.nl/konnect-uitgelicht-april-22

Volg Quadrant via Facebook
Volg ons via Facebook Zoek locatie