Quadrant Kindercentra
samen voor het kind Bel: 0182 689 896

Konnect uitgelicht april 22

  • Handel aanvragen voor extra opvang tijdig af, in ieder geval voordat de datum van de aanvraag is. De werkwijze is als volgt:
    • Dagelijks bekijk je of er aanvragen zijn binnen gekomen. Bespreek met je collega’s op welk vast moment van de dag jullie dit doen
    • Als er plek is op de dag van de aanvraag, dan keur je de aanvraag gelijk goed.
    • Als je nog niet weet of er plek is, dan zet je de aanvraag op de wachtlijst
    • Als er geen plek is en je weet dit ook zeker, dan keur je de aanvraag af.
  • Laat ouder zoveel mogelijk zelf de aanvragen in Konnect zetten. Zelf doe je dat in principe alleen als ouder dit niet kan (binnen 4 dagen voor de aan te vragen dag). Let er dan goed op dat je afwezigheidstegoed gebruikt en de aanvraag niet op rekening zet. Terugdraaien is veel werk en doen we alleen nog als de groep de aanvraag er zelf onjuist in heeft gezet (aan ouders communiceren we dat dit niet meer gecorrigeerd wordt).
  • Aanvragen voor extra opvang zijn maximaal 30 dagen van tevoren aan te vragen. Echt niet eerder. Ouders worden soms nu daarvoor naar klantenservice doorverwezen, maar dat heeft geen enkele zin.
  • Er is een instelling gewijzigd m.b.t. het vervallen van een aanvraag: je kunt nu nog ’s ochtends een aanvraag kunt goedkeuren als er toch een plekje vrijkomt. Eerder verviel een aanvraag die op de wachtlijst stond namelijk in de nacht voorafgaand aan de aangevraagde dag. Dat is nu gewijzigd in vervallen in de nacht opvolgend op de aangevraagde dag.
  • Voor schoolsluitingsdagen geldt dezelfde werkwijze als voor studiedagen.
Volg Quadrant via Facebook
Volg ons via Facebook Zoek locatie